Zmluvné podmienky
Tieto zmluvné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri poskytovaní služieb spoločnosti ZONER, s.r.o. Zaškrtnutím príslušného políčka v procese objednania služby alebo vytvorenia zákazníckeho účtu vyslovuje a potvrdzuje Objednávateľ svoj závazok riadiť sa nižšie uvedenými podmienkami.
- Úvodné ustanovenia
- Predmet zmluvy
- Práva a povinnosti zmluvných strán
- Poplatky za služby a platobné podmienky
- Zodpovednosť zmluvných strán a náhrada škody
- Reklamácie a odstraňovanie porúch a závad
- Trvanie, zmeny a zánik zmluvy
- Záverečné ustanovenia
Úvodné ustanovenia ⇧
1.1Spoločnosť ZONER, s.r.o. vydáva tieto Zmluvné podmienky, podľa ktorých poskytuje uvedené služby, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy, uzatvorenej medzi:
ZONER, s.r.o., so sídlom Jaskový rad 5, Bratislava 37, 83101, IČO: 35770929, (ďalej len ”Poskytovateľ”) na strane jednej
a
Zákazníkom (ďalej len ”Zákazník”) na strane druhej.
1.2Zákazníkom je fyzická osoba vo veku 16 rokov a staršia alebo právnická osoba, ktorá má u spoločnosti ZONER, s.r.o. registrovaný zákaznícky účet a ktorej tak spoločnosť ZONER, s.r.o. poskytuje služby na základe objednávky služieb, podanej prostredníctvom siete internet alebo písomne, osobne či telefonicky.
1.2.1Služby Poskytovateľa sú určené len osobám, ktoré dosiahli vek aspoň 16 rokov, pretože Poskytovateľ nie je schopný pri uzatváraní zmluvy prostrednictvom siete Internet overiť, či je osoba mladšia ako 16 rokov s ohľadom na svoj rozumový vývoj schopná posúdiť následky uzatvorenia zmluvy.
1.3Objednaním služieb prostredníctvom siete internet vyslovuje Zákazník svoj záväzok riadiť sa týmito zmluvnými podmienkami. Tieto zmluvné podmienky sú záväzné v aktuálnom platnom znení a sú verejne prístupné na stránkach:
www.slovaknet.sk
www.zonercloud.sk
www.regzone.cz
www.inpage.sk
www.php5.sk
www.asp2.cz
www.inmail.sk
www.trialhosting.sk
1.4Ak osoba, ktorá fakticky uzatvára so společnosťou ZONER, s.r.o. zmluvu, nie je Zákazníkom, prejavením súhlasu s týmito podmienkami prehlasuje, že je oprávněná jednať ako zástupca Zákazníka, a berie na vedomie, že z uzatvorenej zmluvy vznikajú práva a povinnosti priamo Zákazníkovi. V takom prípade je povinnosťou tejto osoby uviesť všetky identifikačné údaje Zákazníka s tým, že za neho jedná zástupca.
Predmet zmluvy ⇧
2.1Predmetom zmuvy je záväzok Poskytovateľa zabezpečiť prevádzku ponúkaných hostingových služieb a služieb registrácie domén Zákazníkovi a s tým súvisiace služby na sieti internet a závazok Zákazníka za tieto služby platiť poplatky podľa platného cenníka služieb Poskytovateľa.
Cenník doménových koncoviek je k dispozícii na adrese www.slovaknet.sk/clanok/cennik-domen, prípadne kompletný cenník je vždy k dispozícii v centre administrácie každého zákazníckého účtu.
Cenník pre webhostingové služby je na adrese www.slovaknet.sk/webhosting
Cenník pre serverhostingové a serverhousingové služby je k dispozici na webe www.zonercloud.sk
Cenník pre programy Inpage je na www.inpage.sk
Cenník pre programy Inshop je na adrese www.inshop4.sk2.2Prevádzkou hostingových služieb se rozumie najmä poskytovanie služby virtuálneho servera, dátového úložiska, e-mailu, poskytovaných ako Webhostingová služba v programoch Webhostingu, uvedených na adrese www.slovaknet.sk/webhosting, ďalej produktov pre správu webového obsahu Inpage, uvedených na www.inpage.sk alebo programu pre správu a tvorbu internetových predajní InShop v rozsahu uvedenom na www.inshop4.sk, hostingových služieb typu serverhosting a serverhousing, špecifikovaných na stránkach www.zonercloud.sk, správy DNS záznamov domény a prenose dát po sieti internet s využitím protokolu HTTP a ďalšie služby s tým súvisiace.
Práva a povinnosti Zmluvných strán ⇧
Registrácia domén
3.1Poskytovateľ sa zaväzuje sprostredkovať registráciu doménového mena Zákazníka u príslušných registračných autorít. Poplatky a ďalšie náklady s registráciou spojené nesie Zákazník. Registrácia doménového mena sa riadi pravidlami a podmienkami príslušných registračných autorít (správcov domén) a ďalej Pravidlami pre registráciu a správu domén, vydanými spoločnosťou ZONER, s.r.o., ktoré sú v plnom znení k dispozícii na adrese www.slovaknet.sk a ktoré sú pre Zákazníka záväzné.
3.2Pre zabezpečenie plnohodnotných webhostingových služieb sa poskytovateľ stáva technickým správcom DNS záznamu pre doménové meno. V prípade zmeny DNS záznamu, alebo technického kontaktu domény, nie je ďalej poskytovateľ povinný prevádzkovať dohodnuté služby.
Hostingové služby
3.3Poskytovateľ sa zaväzuje zabezpečiť nepretržitú prevádzku domény Zákazníka na základe objednávky služieb, tj. zabezpečí prístup účastníkov siete Internet k www stránkam Zákazníka, zabezpečí prístup Zákazníka k jeho e-mailovým schránkam, zabezpečí možnosť aktualizovať obsah www stránok prostredníctvom FTP a zabezpečí ďalšie služby, ktoré zodpovedajú objednanému webhostingovému programu.
3.3.1Poskytovateľ ponúka vybrané hostingové služby bezplatne a to služby: InPage Mini, E-Mail gratis, hostingfreehosting PHP5.sk, freehosting ASP2.cz, MiniWeb, freemail inMail.sk, freehosting www.trialhosting.sk
3.3.2Zákazník berie na vedomie, že vyššie uvedené hostingové služby, poskytované zadarmo, nie sú z povahy veci zálohované, a že môžu byť kedykoľvek zrušené bez náhrady.
3.3.3Zákazník má zakázané pri použití freehostingových služieb trialhosting.sk, PHP5 a ASP2 ukladať na servery osobné dáta ďalších osôb. Pri zistení porušenia tejto podmienky bude celá služba zrušená bez náhrady.
3.3.4Hostingová služba poskytovaná zadarmo pre domény 2. úrovne je Poskytovateľom okamžite a bez náhrady zrušená, ak predmetná doména zmení registrátora alebo DNS servery mimo Poskytovateľa.
3.4Poskytovateľ je oprávnený obmedziť alebo pozastaviť poskytovanie služieb, pokiaľ je ich poskytovanie znemožnené z dôvodov, majúcich pôvod v činnosti tretích osôb, alebo zásahu vyššej moci (napr. požiar, povodeň apod.), alebo z dôvodu poruchy na zariadení iných dodávateľov (napr. výpadky elektrickej energie, telekomunikačného spojenia atď.), ak týmto udalostiam nešlo objektívne zabrániť
3.5Poskytovateľ je oprávnený prerušiť poskytovanie služieb na nevyhnutne dlhé obdobie, pokiaľ je toto prerušenie nutné z dôvodu údržby alebo opráv zariadení.
3.6Poskytovateľ sa zaväzuje vopred informovať Zákazníka o skutočnostiach znemožňujúcich poskytovanie služieb, pokiaľ sú mu tieto skutočnosti vopred známe tak, aby mohol Zákazník prijať nutné opatrenia. To sa týka plánovaných opráv a údržby, prerušenia dodávky elektrickej energie, rekonštrukcie inžinierskych sietí a pod. Upozornenie bude zverejnené na webových stránkach poskytovateľa, www.slovaknet.sk. V prípade závažnejšej alebo dlhšie trvajúcej udalosti bude toto upozornenie zaslané na elektronickú adresu uvedenú na zákaznickom účte v Centre administrácie.
3.7Poskytovateľ zabezpečí dostatočné sieťové kapacity pre kvalitný prenos zákazníckych dát do siete internet. Pre jednotlivé www služby sa rozumie dostatočným a neobmedzeným dátovým prenosom päťnásobok priemeru top 25 virtuálnych serverov konkrétneho programu. V prípade prekročenia mesačného prenosu je Zákazníkovi ponúknutá zmena programu alebo obmedzenie prenosového pásma.
3.8Zákazník je povinný využívať poskytované služby v súlade s platnými právnymi predpismi a s týmito podmienkami.
3.9Zákazník sa zaväzuje využívať všetky služby poskytované poskytovateľom len na zákonné účely. Uchovávanie, prenos, alebo prezentácia akýchkoľvek informácií, dát, alebo materiálov, ktorých obsah je v rozpore s právnym poriadkom Slovenskej republiky, s verejným poriadkom, s dobrými mravmi, alebo so zásadami poctivého obchodného styku, je zakázaný.
3.10Pornografia a obchod so sexuálne orientovanou tématikou, alebo odkaz (link) na stránky s takýmto obsahom podlieha špeciálnym podmienkam a je nutné ho pred uverejnením konzultovať s Poskytovateľom. Bez predchádzajúcej konzultácie a povolenia poskytovateľa je zakázané takýto obsah na servery poskytovateľa umiestňovať.
3.11Zákazník, ktorý je používateľom licencie internetového programu INSHOP je povinný na svojom internetovom obchode mať viditeľne uvedený text: Prevázkované na Zoner INSHOP s odkazom www.inshop4.sk.
3.11.1Všetky majetkové práva k autorským dielam, materiály, ochranné známky a ďalšie súčasti webových stránok služby inPage a inShop, zostávajú za všetkých okolností vo vlastníctve Poskytovateľa alebo jeho dodávateľov. Zákazník nie je oprávnený používať tento chránený obsah bez toho, aby k tomu mal explicitný súhlas Poskytovateľa. Zákazník nie je oprávnený kopírovať, reprodukovať, distribuovať, komerčne využívať ani v akejkoľvek podobe ťažiť z takých materiálov alebo obsahu, ani nie je oprávnený pomáhať/umožňovať tretej osobe využívať tento chránený obsah. Ak sa Zákazník dozvie, že tretia osoba tieto práva Poskytovateľa porušuje, je povinný túto skutočnosť Poskytovateľovi ihneď oznámiť.
3.12Poskytovateľ je oprávnený zverejňovať prezentáciu Zákazníka, používajúcu hostingové služby Poskytovateľa, ako svoju referenciu na svojich webových stránkach a iných reklamných materiáloch.
3.13Zákazník sa zaväzuje nešíriť informácie, ktoré by mohly poškodiť poskytovateľa, jeho dobré meno, alebo tretiu osobu a nepoužívať a nešíriť akékoľvek nástroje, alebo prostriedky, ohrozujúce bezpečnosť siete internet a dátovej siete poskytovateľa, alebo umožňujúce ich narušovanie.
3.14Zákazník je povinný rešpektovať autorské a iné práva tretích osôb, najmä práva duševného vlastníctva, ako napríklad práva k obchodnej firme, autorské práva k software, k filmovým, hudobným a fotografickým dielam alebo práva k ochranným známkam.
3.15Zákazník nie je oprávnený rozosielať prostredníctvom poskytovaných služieb žiadnu nevyžiadanú poštu - tzv. spam, alebo sprostredkovať rozosielanie nevyžiadanej pošty tretej strane. Pokiaľ to urobí, môže to byť dôvodom na prerušenie prevádzky služieb, alebo k okamžitému zastaveniu prístupu k Zákazníkovmu poštovému účtu. Zákazník ďalej nie je oprávnený využívať poskytované služby na zasielanie hromadnej korešpondencie a hromadných obchodných e-mailov bez súhlasu poskytovateľa. Poskytovateľ je oprávnený obmedziť technickými prostriedkami množstvo a veľkosť odosielaných e-mailov a kedykoľvek zmazať bez upozornenia ešte neodoslané, opakujúce sa e-maily z jednej adresy, ktoré budú zaťažovať servery alebo obmedzovať služby pre ostatných použivateľov.
3.16Zákazník sa zaväzuje, že do diskového priestoru vyhradeného k jednej prevádzkovanej doméne nebude umiestňovať súbory patriace k inej, komerčne využívanej prezentácii, resp. inej doméne, na ktorú sa potom bude explicitne odkazovať v rámci aliasingu či snahy o prevádzkovanie vicerých domén na jednom diskovom priestore pomocou skriptového presmerovania, teda tzv. “redirectom“.
3.17Zákazník je povinný nevyužívať poskytované služby spôsobom, ktorý by mohol spôsobiť preťaženie siete Internet alebo dátovej siete poskytovateľa, majúcim za následok zníženie rýchlosti prenosu dát, čiastočný, alebo úplný výpadok siete. Zákazníkovi prevádzkujúcemu program, ktorý oproti pôvodne objednanému programu využíva veľký objem systémových zdrojov virtuálnych serverov (napr. CPU, operačnú pamäť, diskový priestor apod.), bude daná možnosť prejsť na adekvátny program, za poplatok rozšíriť poskytované služby, alebo zodpovedajúcim spôsobom obmedziť využívanie systémových zdrojov na prijateľnú úroveň.
3.18Zákazník je povinný zabezpečiť obsah svojich stránok a kód aplikácií tak, aby ho nebolo možné zneužívať. Prevažne sa jedná o zabezpečenie ochrany proti automatom zneužívajúcim formuláre, plniacim databázy a proti phisingu a ďalším zneužívajúcim praktikám. Ak používa aplikácie tretích strán, je povinný vykonávať ich upgrade a v prípade nájdenia exploitu čo najskôr zabezpečiť zabránenie zneužitiu.
3.19Akékoľvek porušenie článkov 3.8 až 3.18, alebo akékoľvek iné jednanie, ktoré je možné spravodlivo označiť za zneužitie poskytovaných služieb Zákazníkom, je považované za podstatné porušenie tejto zmluvy a v takom prípade je poskytovateľ oprávnený okamžite obmedziť, alebo prerušiť poskytovanie služieb Zákazníkovi a to aj bez predchádzajúceho oznámenia. Poskytovateľ obnoví poskytovanie služieb Zákazníkovi na základe jeho žiadosti po zaplatení príslušného poplatku podľa platného cenníka poskytovateľa.
3.20Poskytovateľ je oprávnený, na základe vlastného uváženia, pri porušení bodov 3.17 a 3.18 presunúť aplikáciu/prezentáciu Zákazníka do vyhradeného priestoru bez nutnosti prerušenia služieb. Zákazníkovi je nová služba vyúčtovaná podľa platného cenníka služieb.
3.21Poskytovateľ môže pre zabezpečenie služieb využívať ku kontrole software tretích strán, napríklad antivírusové riešenia, ktoré môžu automaticky opravovať či mazať časti zákazníckych prezentácií. V prípade zistenia nebezpečného obsahu môže poskytovateľ vykonávať manuálne úpravy v zákazníckom priestore.
3.22V prípade porušenia povinností, stanovených v článkoch 3.9 a 3.10, teda majmä za umiestnenie závadného obsahu podľa článkov 3.9 a 3.10 na server sa Zákazník zaväzuje uhradiť bez výhrad Zmluvnú pokutu vo výške 3300 € za poškodenie dobrého mena poskytovateľa. Za akékoľvek iné porušenie zmluvných podmienok podľa článku 3.14 je Zákazník povinný zaplatiť poskytovateľovi Zmluvnú pokutu vo výške 330 € za každé takéto porušenie.
3.23 Poskytovateľ má právo zamietnuť sprevádzkovanie skriptu/komponentu bez ďalšieho vysvetlenia.
3.24Poskytovateľ je povinný rešpektovať právne predpisy na ochranu osobných údajov a riadi sa Zásadami pre spracovanie osobných údajov.
3.25Zákazník je povinný udržiavať v klientskom Centre administrácie na adrese https://admin.slovaknet.sk presné a aktuálne údaje o svojej osobe, spoločnosti. Obzvlášť dôležité je mať správne uvedený fakturačný kontakt, tj. e-mail na ktorý je odosielaná fakturácia. Akékoľvek zmeny svojich identifikačných, fakturačných a kontaktných údajov je nutné neodkladne aktualizovať. Zákazník je takisto povinný zmeny oznámiť príslušnej registračnej autorite.
3.26Zákazník je oprávnený požiadať o zmazanie svojho klientského účtu v Centre administrácie v prípade ukončenia využívania služieb poskytovateľa a za predpokladu neexistencie finančných záväzkov voči poskytovateľovi.
3.27Poskytovateľ je oprávnený v priebehu trvania zmluvy zmeniť tieto Zmluvné podmienky alebo cenník služieb. Takáto zmena bude oznámená Zákazníkovi na elektronickú adresu, uvedenú na administratívnom účte Zákazníka, a to najneskôr do 30 dní vopred, ako má zamýšľaná zmena nadobudnúť účinnosť. Pokiaľ Zákazník nedoručí do 30 dní od tohoto oznámenia poskytovateľovi písomnú výpoveď zmluvy o poskytovaní služieb, považuje sa toto za súhlas s novým znením zmluvných podmienok alebo cenníka služieb poskytovateľa. Toto oznámenie sa netýka zavedenia nových programov a služieb poskytovateľa.
Serverhostingové a serverhousingové služby
3.28Služby serverhostingu a serverhousingu, ponúkané najmä na webe ZONERCloud.sk, sa riadia všetkými vyššie uvedenými podmienkami pre hostingové služby s rozšírením o nižšie uvedené podmienky:
3.28.1V prípade zistenia technického alebo aplikačného problému na serveri (napr. napadnutie aplikácie alebo systému), ktorý by akýmkoľvek spôsobom mohol ohroziť funkčnosť a stabilitu dátového centra, je Zákazník povinný ihneď po zistení alebo upozornení od Poskytovateľa zahájiť odstránenie problému. V prípade, že problém nie je okamžite odstránený a ohrozuje funkčnosť dátového centra, môže Poskytovateľ podniknúť kroky k okamžitému zastaveniu servera bez upozornenia.
3.28.2Ak je Zákazníkovi poskytnutá zo strany Poskytovateľa ľubovoľná SW licencia, nesmie Zákazník bez predošlého súhlasu Poskytovateľa tento software ďalej šíriť. Ukončením zmluvného vzťahu zaniká Zákazníkovi právo využívať ďalej tento software.
3.28.3V rámci serverhousingovej služby (napr.: služby Cloud Server bez administrácie) Zákazník obdrží administrátorské prístupy na server a je za správne licencovanie nainštalovaného software plne zodpovedný Zákazník.
3.28.4V rámci produktov spoločnosti Microsoft nie je možné na službe Cloud Server bez administrácie inštalovať software z bežnej desktopovej licencie a je možné použiť len software v rámci multilicenčných licencií. V rámci práv License Mobility, kde je aktívny program Software Assurance, sa dajú prenášať licencie na prenajatý virtuálny server. Práva Licence Mobility je možné uplatniť len na vybrané produkty. Na overenie licencií programu Software Assurance je nutné vyplnenie formulára.
3.28.5Zákazník je povinný pri službe Cloud Server bez administrácie správne licencovať všetok použitý aplikačný software spoločnosti Microsoft (napr. Exchange, SharePoint alebo SQL Server) vrátane CAL (Client Access License) a RDP (Remote Desktop Protocol) licencií.
3.28.6Podľa potreby je Zákazník povinný Poskytovateľovi predať potvrdenie na overenie správneho licencovania používaného software v rámci služby Cloud Server bez administrácie. Rovnako je povinný zabezpečiť možnosť overenia reálneho počtu zamestnancov / Zákazníkov, pristupujúcich k danej službe.
3.28.7Poskytovateľ služieb serverhostingu a serverhousingu sa zaväzuje na základe garancie dostupnosti SLA vrátiť Zákazníkovi stanovené percento z mesačného poplatku za nefunkčnosť služby.
3.28.8Poskytovateľ sa pri serverhostingových a serverhousingových službách zaväzuje na základe garancie vrátenia platby 7/365 vrátiť Zákazníkovi do 7 dní celú uhradenú čiastku a to bez udania akéhokoľvek dôvodu alebo do 365 dní za určitých podmienok vrátiť čiastočně uhradenú platbu.
Poskytovanie balíčkových služieb
3.29Poskytovateľ ponúka Zákazníkovi v rámci hostingových služieb InPage a InShop možnosť objednať si vytvorenie alebo úpravu prezentácií Zákazníka. Táto služba je prezentovaná na webe Poskytovateľa ako Balíček.
3.29.1Rozsah a cenu prác, ktoré Poskytovateľ vykoná pre Zákazníka, si obaja vzájomne odsúhlasia vykonaním objednávky služby Zákazníkom a potvrdením Poskytovateľom.
Poplatky za služby a platobné podmienky⇧
4.1Zákazník je povinný platiť príslušné poplatky za služby podľa aktuálneho platného cenníka najneskôr do dátumu splatnosti, uvedeného na výzve k platbe.
4.1.1Pokud bude Zákazník vyžadovat serverhostingové nebo serverhousingové služby nad rámec smlouvy, Poskytovatel před zahájením poskytnutí těchto služeb předloží Zákazníkovi hrubou kalkulaci ceny těchto služeb ke schválení. Vyúčtované služby je Zákazník povinen uhradit minimálně do výše hrubé kalkulace +20%. V případě vyšších nákladů na poskytnuté služby je Poskytovatel povinen mít souhlas Zákazníka.
4.2Poskytovateľ zašle Zákazníkovi na základe jeho objednávky výzvu k platbe na elektronickú adresu, uvedenú v Centre administrácie (fakturačný kontakt), vždy na začiatku príslušného fakturačného obdobia, ktorého sa výzva k platbe týka.
4.3Výzva k platbe, zaslaná prostredníctvom elektronickej pošty obsahuje všetky údaje potrebné na vykonanie úhrady za objednané služby. Zákazník uznáva takto zaslanú výzvu k platbe za podklad na úhradu a obe Zmluvné strany považujú tento spôsob zaslania za celkom transparentný a zaväzujú sa rešpektovať ho rovnako, ako by táto výzva k platbe bola zaslaná v tlačenej podobe. Výššie uvedený postup nevylučuje možnosť zaslať výzvu k platbe poštou, čo je spoplatnené podľa cenníka.
4.4Vady v nesprávne vyúčtovaných platbách za služby môže Zákazník uplatniť do 10 dní po obdržaní výzvy k platbe. V opačnom prípade uznáva Zákazník úplne výšku predpísanej čiastky ako svoj záväzok voči poskytovateľovi a to najmä preto, že poskytovateľ začal poskytovať službu okamžikom obdržania a autorizácie objednávky.
4.5Za deň splnenia peňažného záväzku je považovaný deň vyhodnotenia platby technickými systémami poskytovateľa alebo nasledujúci pracovný deň po pripísaní platby v prospech účtu poskytovateľa, alebo deň zaplatenia v hotovosti v sídle poskytovateľa za predpokladu, že boli dodržané údaje: čiastka a identifikácia platby (variabilný symbol) a v prípade bankového prevodu aj účet uvedený na výzve k úhrade. Zákazník obdrží do 15 dní od prijatia platby riadny elektronický daňový doklad na fakturačný e-mail v Centre administrácie.
4.6Zákazník výslovne súhlasí so zasielaním daňových dokladov v elektronickej forme, podpísaných zaručeným elektronickým podpisom, vydaným niektorou z akreditovaných certifikačných autorít.
4.7V prípade neuhradenia poplatkov v stanovenom období má poskytovateľ právo prerušiť poskytovanie služieb. Poskytovateľ obnoví poskytovanie služieb až po plnej úhrade dlžnej čiastky a zaplatení poplatku za znovuobnovenie služieb podľa aktuálneho cenníka poskytovateľa.
4.8Neuhradením pravidelných poplatkov Zmluvný vzťah medzi poskytovateľom a Zákazníkom nezaniká a nie je uzatváraný ani účet Zákazníka. Poskytovateľ má právo využiť všetky zákonné prostriedky k vymoženiu takto vzniknutého nároku.
4.9Prípadné upomienky k úhrade zasiela poskytovateľ prostredníctvom elektronickej pošty, pričom každá upomienka je zmluvnými stranami považovaná za pokus o zmier podľa platného právneho poriadku Slovenskej republiky. Zmluvné strany tento spôsob zaslania upomienky považujú za transparentný a zaväzujú sa ho rešpektovať rovnako ako by bol vykonaný v tlačenej podobe. Výššie uvedený postup nevylučuje možnosť zaslať upomienku poštou.
4.10Poskytovateľ je oprávnený účtovať Zákazníkovi Zmluvný úrok z omeškania vo výške 0,05% z neuhradených záväzkov Zákazníka za každý deň omeškania s vyúčtovanými platbami za objednané služby.
4.11Obmedzenie alebo prerušenie poskytovania služieb zo strany poskytovateľa v dôsledku porušenia povinností Zákazníka podľa týchto zmluvných podmienok nezbavuje Zákazníka povinnosti platiť pravidelné platby v súlade s aktuálnym ceníkom poskytovateľa.
4.12Poskytovateľ umožňuje Zákazníkovi, ktorý riadne objednal a tiež zaplatil cenu novej služby na základe výzvy k platbe, aby najneskôr do tridsiatich dní od objednania službu písomne vypovedal (písomná forma je splnená tiež zaslaním e-mailu poskytovateľovi). V takom prípade poskytovateľ Zákazníkovi vráti uhradenú cenu podľa vystavenej výzvy a to do dvadsiatich dní od doručenia výpovede služby poskytovateľovi. Pokiaľ poskytovateľ so zriadením a prevádzkou služby mal zrejmé náklady, je vykonané vyúčtovanie a zníženie vrátenej čiastky. Na služby ponúkané v akciách a po uplynutí tridsaťdňovej lehoty odo dňa objednania už Zákazník nie je oprávnený službu podľa tohoto bodu vypovedať a požadovať vrátenie uhradených finančných prostriedkov.
Zodpovednosť zmluvných strán a náhrada škody⇧
5.1Poskytovateľ nezodpovedá za prípadné zamietnutie registrácie doménového mena príslušnou registračnou autoritou. Poskytovateľ ďalej nenesie zodpovednosť za uvolnenie doménového mena k registrácii tretej osobe pri včasnom neuhradení udržiavacích poplatkov Zákazníkom alebo pri nedodržaní pravidiel a podmienok uvedených v bode 3.1.
5.2Zákazník plne zodpovedá za správnosť a úplnosť všetkých údajov uvedených v objednávke služieb a za včasné oznámenie akýchkoľvek zmien týchto údajov poskytovateľovi a príslušným registračným autoritám. Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné nedorozumenia vzniknuté porušením tejto oznamovacej povinnosti, a to najmä za nedorozumenia vzniknuté pri komunikácii medzi Zákazníkom a poskytovateľom prostrednictvom elektronickej adresy Zákazníka, ktorú má uvedenú v klientskom Centre administrácie. Zákazník plne nesie následky toho, že adresa, na ktorú mu budú poskytovateľom zasielané dôležité informácie, už nie je aktuálna.
5.3Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za obsah a využitie objednaných služieb, najmä za akékoľvek jednanie Zákazníka, ktoré by bolo porušením článkov 3.8 až 3.16 týchto zmluvních podmienok alebo v rozpore so zákonmi Slovenskej republiky, s normami príslušných orgánov Európskej únie, Európskych spoločenstiev, Európskeho hospodárského spoločenstva, pokiaľ sa na základe pristúpenia Slovenskej republiky k Európskej únii priamo aplikujú tiež na teritórium Slovenskej republiky. Zákazník plne zodpovedá za to, že obsah všetkých informácií, údajov a dát, umiestnených na virtuálnom servere Zákazníka, nie je v rozpore s právnym poriadkom Slovenskej republiky, s verejným poriadkom, s dobrými mravmi alebo so zásadami poctivého obchodného styku.
5.4Zákazník berie na vedomie, že komunikácia prostredníctvom siete Internet nie je úplne bezpečná a že prenášené údaje môžu byť napadnuté alebo stratené a že existujú alebo môžu existovať určité aplikácie, prostredníctvom ktorých môžu tretie osoby získať prístup ku koncovému zariadeniu Zákazníka, resp. k informáciám a dátam, ktoré nie sú verejne prístupné. Poskytovateľ sa zaväzuje vyvinúť maximálne možné úsilie k zaisteniu bezpečnosti dát na svojich serveroch. Poskytovateľ nezodpovedá za akékoľvek škody vyplývajúce z takéhoto prístupu tretej osoby ku koncovému zariadeniu Zákazníka a neverejným údajom ani za používanie výššie uvedených aplikácií Zákazníkom.
5.5Zákazník je oboznámený, že používanie, kontrola, údržba a opravy dátovej siete a iných zariadení poskytovateľa môže viesť k výpadku objednaných služieb a prípadne k strate dát Zákazníka aj napriek tomu, že sú Zákazníkove dáta pravidelne zálohované. Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za strátu dát.
5.6Poskytovateľ nezodpovedá za prerušenie alebo obmedzenie poskytovania služieb v dôsledku konania tretích osôb, zásahu vyššej moci alebo z dôvodu poruchy na zariadení iných dodavateľov (napr. výpadky elektrickej energie, telekomunikačného spojenia atď.).
5.7Zákazník sa zaväzuje uhradiť všetku škodu spôsobenú poskytovateľovi porušením ktoréhokoľvek ustanovenia týchto zmluvných podmienok, a to skutočnú škodu, ako aj ušlý zisk.
Reklamácie a odstraňovanie porúch a závad ⇧
6.1Zákazník je povinný oznámiť poskytovateľovi obmedzenia, prerušenia poskytovania objednaných služieb, alebo iné závady na strane poskytovateľa okamžite po ich zistení.
6.2Poskytovateľ sa zaväzuje odstrániť závady na svojej strane, pokiaľ znemožňujú Zákazníkovi využívať objednané služby, do 72 hodín od doručenia ich oznámenia poskytovateľovi, pokiaľ mu v tom nebránia objektívne príčiny.
6.3Náklady na odstránenie závad nesie poskytovateľ s výnimkou prípadov, keď závadu spôsobil Zákazník sám, alebo bola spôsobená poruchou na jeho koncovom zariadení. V takom prípade je Zákazník povinný uhradiť poskytovateľovi náklady na odstránenie závady podľe aktuálneho platného cenníka poskytovateľa.
6.4V prípade, že sa Zákazník domnieva, že poskytované služby svojim rozsahom, kvalitou alebo cenou nezodpovedajú podmienkam a preto vykazujú vady, je oprávnený príslušné práva z zodpovednosti za tieto vady písomne uplatniť u poskytovateľa, a to dopisom, faxom alebo e-mailom, bez zbytočného odkladu po ich zistení.
6.5Uplatnenie reklamácie podľa predchádzajúceho článku nemá vplyv na výšku a splatnosť pravidelných mesačných poplatkov.
6.6Reklamáciu poskytovateľ vybaví v primeranej lehote podľa jej zložitosti a prípadnej technickej alebo administratívnej náročnosti.
6.7Poskytovateľ sa zaväzuje vrátiť používateľovi 1/30 mesačného poplatku za každý deň, v ktorom mu neposkytne služby dlhšie než 4 hodiny dohodnutým spôsobom. V prípade, že v priebehu kalendárneho mesiaca bolo 7 a viac dní, v ktorých nebola dlhšie než 4 hodiny poskytnutá služba dohodnutým spôsobom, má použivateľ nárok na plné vrátenie celého mesačného poplatku. Poplatky sa vracajú len na základe písomnej reklamácie služieb používateľom, ktorá je doručená poskytovateľovi do 30 dní odo dňa, kedy služba nebola poskytnutá dohodnutým spôsobom. Poplatky sa vracajú formou ich odrátania z najbližšej platby používateľa, alebo navýšením obdobia pre využívanie služieb.
Trvanie, zmeny a zánik zmluvy⇧
7.2Zmluva je uzatvorená na dobu neurčitú.
7.2Zmluva môže být menená na základe žiadosti Zákazníka v súlade s aktuálnou ponukou služieb poskytovateľa alebo postupom uvedeným v týchto zmluvných podmienkach.
7.3Zákazník nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu poskytovateľa previesť alebo postúpiť práva a povinnosti, vyplývajúce Zákazníkovi zo zmluvy, na tretiu osobu.
7.4 Zákazník i poskytovateľ sú oprávnení zmluvu vypovedať bez udania dôvodu. Výpoveď môže byť Zákazníkom podaná najskôr po uplynutí 3 kalendárnych mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy a musí byť poskytovateľovi doručená písomne dopisom, faxom alebo e-mailom.
7.4.1Služba poskytovaná dle bodu 3.3.1 bezúplatně nebo pro testovací účely může být zrušena okamžitě, jak je uvedeno i v bodě 3.3.2.
7.5Výpovedná lehota je jeden kalendárny mesiac a začína plynúť 1. dňom kalendárneho mesiaca, nasledujúceho po dni, kedy bola písomná výpoveď doručená druhej strane.
7.6Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade porušenia zmluvných podmienok Zákazníkom. Odstúpenie od zmluvy je účinné zaslaním odstúpenia poskytovateľa na elektronickú adresu Zákazníka uvedenú v Centre administrácie.
7.7Počas plynutia výpovednej lehoty je poskytovateľ oprávnený účtovať Zákazníkovi pravidelné poplatky za služby popr. iné poplatky podľa tejto zmluvy a aktuálne platného cenníka služieb poskytovateľa a Zákazník je povinný tieto poplatky riadne platiť.
7.8Ak vznikne v prípade výpovede zmluvy preplatok na pravidelných poplatkoch vyšší než 50 €, je poskytovateľ povinný na písomnú výzvu Zákazníka tento preplatok vrátit do 60 dní od doručenia výzvy s výnimkou prípadu odstúpenia od zmluvy zo strany poskytovateľa, kedy sa preplatok nevracia. Poplatky za odoslanie preplatku bankovým prevodom hradí v plnom rozsahu Zákazník.
7.9Zmluva automaticky zaniká, pokiaľ Zákazník počas 2 rokov nevyužíva žiadnu službu u poskytovateľa a nemá žiadnu doménu na svojom účte v Centre administrácie.
7.10Zánik zmluvy nemá vplyv na nárok poskytovateľa na úhrady všetkých dlžných čiastok za objednané a využívané služby.
Závěrečné ustanovenia⇧
8.1Zmluva medzi Zákazníkom a poskytovateľom nadobúda platnosť a účinnosť okamžikom potvrdenia objednávky služieb Zákazníkom najmä prostredníctvom siete Internet, prípadne osobne, alebo telefonicky.
8.2Tieto zmluvné podmienky nahrádzajú v plnom rozsahu všetky predošlé zmluvné podmienky, vzťahujúce sa k službám Poskytovateľa.
8.3V súlade s ustanovením §262 odst.1 obchodného zákonníka sa strany dohodli, že ich Zmluvný vzťah a spory z neho vzniknuté sa budú riadiť obchodným zákonníkom.
8.5Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto zmluvných podmienok, a to najmä s ohľadom na legislatívne zmeny alebo z dôvodu vývoja alebo prevádzkových požiadaviek služieb Poskytovateľa. O zmenách zmluvných podmienok je Poskytovateľ povinný Zákazníka informovať najmenej 30 dní pred účinnosťou zmien. Spolu s informáciou o zmene bude Zákazníkovi poskytnutá možnosť súhlasiť s novým znením zmluvných podmienok alebo zmeny odmietnuť a zmluvu vypovedať v lehote 3 mesiacov.
8.5Tieto Zmluvné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 25. 5. 2018